تعمل ايه لو حسيت انها بتعيش الدور عليك







تعمل ايه لو حسيت انها بتعيش الدور عليك



هاى شباب كلامنا النهارده عن المجاملة السلبية "النجز -Negs " وده سلاح قوى بيستخدمه فنان الشقط لما يحس ان البنت بتعيش عليه, علشان يظبطها وتلم نفسها معاه

الفكرة انك بتبدى الكلام بمجاملة عادية, بس قبل ماهى تقول عليك فى سرها "خروف جديد انضم للقطيع" تكمل المجاملة بتريقة خفيفة, ساعتها هتشد ليك وش لانها متعودة ان كل الناس بيجاملوها ونفسهم يبوسو التراب الى بتمشى عليه, بس خد بالك يا برنس اوعى تزودها فى النجز علشان, كترها ممكن يهز ثقة البنت بنفسها لدرجة انها تقول فى سرها "بناقص احسن" وتفكها منك

لو البنت موزة جامدة جدا 10|10 يعنى تلت نجات كفاية اوى, المزة الجامدة بس موش وهم يعنى كفاية عليها نج واحد اتنين بالكتير وموش ورا بعض






النجز تلت انواع

النوع الاول

موش بتبين بيه انك مهتم بيها اصلا وهى موش فى دماغك اصلا - يعنى لو البنت لابسه لنسس مكن تستعبط وتقول بجد كده "عنيكى حلوة موت" اسكت شوية وكمل كلام "يا ترى ده لونهم الطبيعى؟" ارفع ايدك وحطها على دقنك كانك شاكك فيها لما هى ترد وتقولك "لا دى لنسس" اعمل نفسك احبط شوية واتكلم من غير نفس وقول "ماشى, شكلهم لسا حلو الى حدا ما"

النوع التانى

بتغلس عليها وبتجر شكلها شوية علشان تعلى الكميا بينكو - تقول لاصحابها "انت ممكنو تلبوسها وتشيكوها بس متعرفوش تاخدوها معاكو فى اى حته"

النوع التالت

تخليها تحس بالذنب وتبان عبيطة قصادك - طلع منديل من جيبك وقولها "يع ايه ده امسحى مناخيرك!"


خلى بالك مهم وانتا بتقول النج تكون فارد وشك ومتبسم ابتسامة خفيفة علشان موش تفتكرك بتهزئها بجد, برده بعد ما ترمى النج موش تفضل ساكت ومستنى رد فعلها, ارمى النج وكمل كلامك عادى فى الحوار الى كنت بتحكى فيه ولا كانك قلت حاجة


المهم ان هقولكو شوية نجز حلوة فى المقالة ديه وكل ما الاقى وقت هاضيف اجزاء تانية للمقالة باخر النجات


{1|one}. " ايه ده! فى حجات على عنيكى امسحيها!"

{2|two}. "ايه ده! انتى بتبرشى كتير!"

{3|three}. "بجد انتى عسل كل مرة بتكلمى مناخيرك بتقعد تتحرك!"

{4|four}. "كفاية يا بنتى انتى رغاية اوى"

{5|five}. "شكرا!" وامسح وشك وكمل كلامك "كلامك وصلى نقطة نقطة"

{6|six}. "حلوة الجزمة ديه, شوفت ماما لابس واحدة زيها"

{7|seven}. طلع منديل ونف قصادها, لو بصلتك باستغراب قولها "ايه؟ كنتى عاوزة تبصى!"

{8|eight}. قول لاصحابها "يا جماعة انتو بتطفوها منين؟"

{9|nine}. "افندم! بدرى اوى ان احنا نتكلم فى حاجة زى كده احنا لسا بنتعرف على بعض"

{10|ten}. لو قطعت كلامك بصلها باسغراب وقولها "عيب كده انا كنت بتكلم دلوقتى, استنى دورك فى الكلام" ودور وشك ناحية صاحبها وشاور عليها بصباعك وقولهم "هيا على طول كده ولا النهارده بس"

{11|eleven}. "حلو البدى ده لسا شايف واحدة لابسه زى فى محطة المترو وانا جاى"

{12|twelve}. "حلو الطقم ده بس هو انتشر وفى بنات كتير بقت بتلبسه"

{13|thirteen}. "ايه ده! ايدك عرقانة اوى, انتى كنتى ماسكة ايه قبل ما تسلمى عليا" قبل ما ترد عليك كمل كلامك "بس اوعى تقولى موش عاوز اعرف خلاص" واقعد شوية تبص لايدك وبعدين تبصلها عامل نفسك مزبهل شوية

{14|fourteen}. "انتى امورة اوى, بس البنات الامورة فى كل حته, اكيد انتى شخصيتك لذيذة؟"

{15|fifteen}. "اه! الجواب بان من عنوانه شكلنا موش هنعمر مع بعض, احنا شبه بعض اوى, انا هبقا علطول فاقسك وانتى على طول فاقسانى, يلا امشى لو اتكلمت معاكى 5 دقايق كمان هبتدى اشد شعرى!"

{16|sixteen}. "يا بنتى انا موش هنفعك, انا شرير اوى وهفسد اخلاقك, انتى محتاجة شاب امور وطيب يجبلك ورد كل يوم, ويكلمك 20 مرة فى اليوم الواحد, ويبقى زى الخاتم فى صباعك" شاور ليها على اى شاب خروف واقف جمبكم, وقولها "انا هاروح اقوله ان نفسك تتعرفى عليه!" وامشى ناحيته بجد, غالبا هى تصرخ وتشدك من دراعك علشان تقف وترجع ليها

{17|seventeen}. "انا عارفك كويس زى منا عارف ضهر ايدى, انتى اهه وضهر ايدى اهه, انتو الاتنين حاجة واحدة!"

{18|eighteen}. "بصراحة انا موش فاكر اذا كنت شوفتك قبل كده, بس انا فاكر الطقم ده كويس" وبص على لبسها

{19|nineteen}. لو قالت ليك كلمة بايخة قولها "شكلك موش بتخرجى كتير, خسارة كنت فاكرك اروش من كده!"

{20|twenty}. لو واقفه مع صاحبتها وانتا سئلتهم على حاجة وهيا ردت الاول بصلها باستغراب وقولها "انا كن بسئلها هي" وشاور على صاحبتها وكمل كلامك قول "بلاش استعجال دورك فى الكلام جى" اديها ضهرك وكمل كلام مع صاحبتها.


الى عندو نجز حلوة يقول يا شباب كلنا هنستفاد منه